Umutcan İle Mesleklere Yolculuk I Gizem Dağ İle Röportaj

Umutcan Bozkurt
3 min readFeb 9, 2022

--

Merhaba,

Umutcan İle Mesleklere Yolculuk’un bu haftaki konuğu Kurumsal İletişim Müdürü ve Mutluluk Tasarımcısı Gizem Dağ.

Gizem Hanım’ın kariyer hayatından, deneyimlerinden, görev ve sorumluluklarından, mesleğin gerektirdiği yetkinliklerden ve gönüllü çalışmalarından konuştuğumuz oldukça faydalandığım bir röportaj gerçekleştirdik.

Röportajımızın size de faydalı olması dileğiyle…

Kendinizden ve çalışma deneyimlerinizden bahseder misiniz?
1986 yılı İzmir doğumluyum. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Radyo, TV ve Sinema Lisans Bölümü’nden mezun oldum ve ardından aynı üniversitede Sosyal Bilimler Enstitüsü’nde Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü’nde yüksek lisans eğitimimi tamamladım. Yine aynı bölümde doktora eğitimime devam ediyorum. Kariyerime, telekomünikasyon sektöründe Satış Sorumlusu olarak başladım ve kariyer yolculuğumu eğitim sektöründe Halkla İlişkiler Yöneticiliği ve Eğitmenliği yaparak sürdürdüm. Ayrıca enerji sektöründe ve ardından tekstil ve moda sektöründe Kurumsal İletişim Müdürü olarak görev yaptım.

Kişisel dönüşüm, gelişim, pozitif psikoloji ve iletişim alanında çok sayıda eğitim ve sertifika programına katıldım, 2013 yılında Association for Coaching’in profesyonel koçluk eğitimi ve 2015 yılında İstanbul Üniversitesi Liderlik ve Yöneticilik Programı’nı tamamladım. 2020 yılındaysa “Happiitude India & Berkeley Institue of Well Being, California” tarafından ‘Mutluluk Koçu ve Eğitmeni’ unvanını alarak, Dönüştürücü İyileşme, Şifalandırma, Zihin-Beden Araçlarının Uygulamalı Kullanımı ve Jenerasyonlar Arası İyileştirme üzerine Psikolog Dr.Sheldon Kramer’den uygulamalı eğitimler aldım.

Türk Kızılayı İzmir Gençlik Kolları Kurucu Başkanlığı ve Yönetim Kurulu (YK) üyeliği yaptım. Türkiye Halkla İlişkiler Derneği (TÜHİD), AIESEC Türkiye, Değişim Liderleri Derneği (DLD) ve EMCC (European Mentoring & Coaching Council/Avrupa Yönderlik ve Koçluk Derneği üyesiyim. 2020 Eylül ayından bu yana EMCC Ege Bölge Temsilciği görevini yürütüyorum. Çeşitli Sivil Toplum Kuruluşlarında, Kadın Çalışmalarında mentorlük ve koçluk yapmayı sürdürmekteyim.

Bana mesleğinizi anlatır mısınız, görev ve sorumluluklarınız nelerdir?
Ben kurumsal iletişimi her zaman şöyle adlandırıyorum; logonun olduğu her şey. Kurumsal iletişimden bahsettiğimiz zaman elbette söylememiz gereken ilk şey logoyu nerelerde kullandığımız ve itibarımızı nerelerde yönettiğimiz. Bu çok önemli. Kurumsal kimlik yönetimi, kurumsal itibar, iç iletişim, dış iletişim, basın ve medya ilişkileri, dijital iletişim ve etkinlik yönetimi alanlarında çalışmalar yapıyorum.

Bu mesleğe yönelmenizdeki etken nedir?
Üniversite 1. Sınıfta okulda halkla ilişkiler birimi vardı. Oraya sıklıkla giderdim ve organizasyon işlerinde görev alırdım. Herkes beni halkla ilişkiler öğrencisi sanırdı oysa ben radyo ve televizyon bölümü öğrencisiydim. Bu süreç benim gerçekten kendimi bulduğum bir süreç oldu. İnsanlarla konuşurken ve basın ilişkileri kurarken bu mesleğin bana göre olduğunu anladım. Ayrıca AIESEC’de medya sorumlusuydum, orada da kongreler düzenliyorduk. Burası benim için iş hayatının bir yansımasıydı. Halkla ilişkiler benim için bir insana dokunmak, markayı büyütmek, markanın DNA’sına işlemek ve onunla birlikte olabilmek. O yüzden ben markalarla birebir çalışmayı ve onları temsil etmeyi seviyorum.

Bu mesleği yapacak kişilerde bulunması gereken yetkinlikler nelerdir?
Öncelikle bu işi yapacak kişinin kendisini tanımasını mutlaka tavsiye ediyorum. Kişi kendinin farkına varırsa bizim meslekte çok rahat eder. Çünkü kendisiyle savaşı olan, iletişimi olmayan birisi karşı taraftaki insanla da iletişim kurarken zorlanıyor. Kendini seven insanların bu işte daha başarılı olacağına inanıyorum. Sabırlı olması da gerekli aynı zamanda ileri görüşlü de olması gerekiyor. Daha yenilikçi ve kurduğu hayalleri gerçeğe dönüştürebiliyor olmalı.

Sizce şirketler halkla ilişkiler veya kurumsal iletişim departmanına neden ihtiyaç duyuyor? Neden bu alanda bir destek almaları gerekiyor?
Kurumlar kendi itibarlarını yönetebilmeleri ve şirketlerini sürdürülebilir kılabilmeleri için kesinlikle içerisinde halkla ilişkiler veya kurumsal iletişim departmanı kurmak zorunda. Yatırımcı ilişkilerini ve bu süreçle ilgili olan kısımlarda temsil ve markanın konumunu, itibarını ve algısını yönetebilecek olan birim; halkla ilişkiler. Buna algı iletişimide diyebiliriz.

Mutluluk tasarımcısı unvanına sahipsiniz, nedir mutluluk tasarımcısı, bu alanda neler yapıyorsunuz?
Mutluluk tasarımcısı, benim hayatımda kendi mutluluk yolculuğumu tasarladığım ve bunu yaparken de birilerinin hayatına dokunmaya önem verdiğim bir süreç. Bu da sivil toplum kuruluşlarındaki gönüllü projelerim. Gönüllü projelerin yanında onlardaki değişimi görerek farkındalık yaratma süreci. Mutluluk alanında eğitim veriyorum ve sosyal medya sayfam üzerinden paylaşım yapıyorum.

Bu alanda okuyan öğrencilere tavsiyeleriniz neler olur?
Hayal kurmaktan ve kendilerine inanmaktan vazgeçmesinler. Yapılması gerekenleri en iyi şekilde yapmaya çalışsınlar. Kendi hedefleri de olması lazım. Net bir alana odaklanmaları gerekiyor. Örneğin “halkla ilişkilerin hangi alanına yönelmek istiyorlar?” Buna bakmaları gerekli. KİD’in Kurumsal İletişimin Geleceği Raporu’na, geleceğin mesleklerine mutlaka baksınlar. İyilik üzerine çalışmalarını, sivil toplum kuruluşlarında halkla ilişkiler ve kurumsal iletişim alanlarında çalışmalarını da tavsiye ederim.

Kitap önerileri;

· Sapiens
· Outliers (Çizginin Dışındakiler)
· Kalbinde İyilik Biriktirenin Yolu Hep Açıktır
· Kalbinde İyilik Biriktirenin Yolu Hep Açıktır
· Ye O Kurbağayı!
· Etkili İnsanların 7 Alışkanlığı
· Bir Kadın Plan Yaparsa
· Savaş Sanatı

Bu keyifli ve öğretici röportaj için sevgili Gizem Hanım’a teşekkür ederim.

Diğer röportajlarıma buradan ulaşabilirsiniz;
Hakan Akar İle Röportaj
Alp Türkalp İle Röportaj
Hazal Akşit İle Röportaj
Yusuf Ziya Yüce İle Röportaj

--

--

Umutcan Bozkurt

Dijital İçerik Üretici I Kurumsal İletişim I Halkla İlişkiler